סקי וכדור פורח • טיול סביב מעיינות הגלבוע

אסתי חדד Comments Off on סקי וכדור פורח • טיול סביב מעיינות הגלבוע

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בין בית שאן למעיינות הגלבוע, מסתתר לו אזור קסום, שופע מים, חום של אנשים מתמזג עם החום של הטבע. ומסביב לו, שפע אתרים, מסלולים, מורשת ואפילו כדור פורח וסקי.

כתב וצילם: קובי פינקלר

אי שם בצפון הארץ יושב לו אזור מושלם לטיול רטוב. גם אם קצת חם.. בעמק בית שאן וסביב מעיינות הגלבוע. הנה מגיעה הסיבה המושלמת לטיול משפחתי באחד האזורים היפים והירוקים במדינה. תוכלו למצוא כאן הרבה מורשת והיסטוריה ארצישראלית, ו.. כמובן את להגשים את חלומו של כל מטייל, להגיע במהלך הטיול אל מעיין קטן וצלול ולטבול במים הצוננים.

האזינו לעל המפה עם קובי פינקלר על אזור הירדן הדרומי:

מעיינות רבים זורמים שם במשך כל השנה, חלקם מלאים במים טובים וצלולים ואחרים במים מעט מלוחים, האחרונים הם מים שמתנקזים מהרי הגלבוע.

כמעט כמו באירופה. הסקי בגלבוע

נתחיל בטבע בקיבוץ שדה אליהו

ביו תור שדה אליהו: מספר מסלולים מוצעים כאן לרשות המטיילים. גולת הכותרת היא, סיור אקולוגי ואורגני. תמרים אורגניים, חסה אורגנית ואפילו כרוב כזה. ואם להאכיל חמור בלחם זו משאלתכם שרה גולדשמידט חברת הקיבוץ תעזור לכם בחפץ לב. בתקופת הקיץ מארגנים במקום סיורים מרתקים ומפתיעים לכל המשפחה, בחוויה של חקלאות אורגנית.

האזינו לעל המפה עם קובי פינקלר על 'ביו תור':

קוטפים תירס אורגני. אולי הוא יהפוך לפופקורן בריא?

בחודש יולי יתקיימו סיורים למבוגרים ולמשפחות עם ילדים בימי חמישי בשעה 17:00, ובימים שני ושישי בשעה 10:00. בחודש אוגוסט יתקיימו סיורי בין-ערביים למבוגרים ולמשפחות עם ילדים בימים א',ג',ה' בשעה 17:00, וסיורי בוקר בימים ב',ד' ושישי בשעה 10:00 (קבוצות מעל 12 איש יכולות להזמין סיור גם בזמנים אחרים)
כל הסיורים בתאום והרשמה מראש בלבד ומותנה במספר נרשמים מינימלי. ניתן גם להזמין גם ארוחות במקום.

 

"קפה בשדה" בקיבוץ הדתי שדה אליהו

לא סתם בית קפה. זהו בית קפה שתפריטו מבוסס על המוצרים האורגניים המיוצרים בקיבוץ בתהליכים ידידותיים לסביבה. במבנה חד-קומתי (אנחנו בקיבוץ…) כשבקדמתו ניצבת מחרשה ועץ חלול (לא להחמיץ!) ממוקם בית הקפה המציע תפריט משובח הכולל קפה אורגני, סלט ישראלי אמיתי מירקות אורגניים, גבינות, לחמים מחיטה מלאה, פירות העונה עם יוגורט ומוזלי, טוסטים, פסטות, פיצות וקינוחים מתוקים. טרי וטעים זו הסיסמה של קפה בשדה.

אפשר לשלב גם עם הסיור החווייתי ביו-תור וללמוד כיצד ניתן לחיות נכון עם הטבע מבלי לפגוע בו. לפרטים נוספים והזמנות: שרה/סיון 04-6096986, www.bio-tour.com

נסיעה קצרה ואנו בפתחה של העיר בית שאן שעכשיו התיירות בה נכנסת לתקופה חדשה.

 

בית שאן

סיור אל העבר בגן לאומי בית שאן "גן עדן" אמר ריש לקיש: "אם בארץ ישראל הוא בית שאן פתחו" (עירובין י“ט ע“א).
האזור הירוק ושופע המעיינות נמצא על צומת ראשי ומרכזי שדרכו נעו לאורך ההיסטוריה, והשליטה על האזור קסמה לעמים רבים לבוא ולהתיישב בבית שאן.

דוד כובש את בית שאן יחד עם מגידו ותענך, ובימי שלמה נכללה העיר במחוז המנהלי של העמקים. המקום חרב בשנת 732 לפנה"ס, עם כיבוש צפון הארץ בידי מלך אשור.

בין האתרים המרכזיים בגן הלאומי בית שאן נמצא את תל בית שאן. התל, מתנשא לגובה 50 מטרים מעל סביבתו כשמראש התל נראים היטב נופי בקעת בית שאן והעיר הגדולה שלמרגלותיו. התיאטרון המפואר, שהכיל 7,000 מקומות ישיבה ונבנה בתקופה הרומית, בית המרחץ מהתקופה הביזנטית המשתרע על שבעה דונם, רחוב פלדיוס רחוב העמודים המרכזי, אמפיתאטרון ששימש למופעי גלדיאטורים ועוד מתחמים רבים, שחלקם הגדול עדיין לא נחשף.

גן לאומי בית שאן – טיול בהיסטוריה

בלילה זו חויה בפני עצמה בדמות החוויה הלילית קסומה – חיזיון "לילות שאן". מופע אורקולי מרהיב "לילות שאן', המציג את יופייה ועוצמתה של העיר העתיקה סקיטופוליס שהינה בית שאן של היום.
שימו לב ששינו את שעות ההקרנה ועכשיו הם בימים שני, שלישי רביעי וחמישי מרדת החשיכה!

מחנים את הרכב, בחניון הסראייה (מקום השלטון של התורכים בעבר) עולים על הרכבת הקטנה ואנו בדרכנו לגן הלאומי. ישנן תחנות לאורך כל המסלול ומהן ניתן לעלות ולרדת לכל אחת מהנקודות. לקבוצות מאורגנות ניתן לשלב סיור מודרך בבית שאן ובסביבה הקרובה השופעת אתרים אטרקציות ומעיינות.

האזינו לעל המפה עם קובי פינקלר על הרכבת והגן הלאומי:

רכבת קטנה, גם הגדולים מוזמנים

 

עוד באזור – יקב וייצמן

יקב בוטיק ויצמן הוקם במרתף הבית של המשפחה. היקב מקפיד להשתמש רק בענבי איכות המגיעים מכרמים ותיקים מובחרים שנבחרו בקפידה מאזורי הגידול העיקריים בארץ, מרמת הגולן – גליל העליון ועמק האלה. בעל הבית, מדריך אתכם בינות לאלומות החביות ואחסון הבקבוקים ולבסוף גם טועמים מהיין המשובח. 054-458-5727

רעבים? שתי אפשרויות בפניכם בעיר. ב"שיפודי הכיכר" בשרית וב"ונילה" במתחם אכסניית הנוער החלבית.
שיפודי הכיכר

במרכז בית שאן ממוקמת מסעדת בשרים ודגים פשוט מושלמת. שירות אדיב ויעיל. מקום מרווח (אין בעיות חניה) מחיר בהחלט סביר. הן לטעמים והן לשפע הסלטים המוגשים כל העת בלא הגבלה. "שיפודי הכיכר" הוא שמה של המסעדה והיא בהשגחת הרבנות בית שאן. 04-6060198
פרטים: אגף התיירות עיריית בית שאן 04-6587286/54

 

מכאן נצא בנסיעה מערבה לכיוון כפר יחזקאל והרפת הרובוטית

זהו סיור מרתק, לגדולים ולקטנים בחדר החליבה הרובוטית בשילוב חיזיון אור קולי על בני המשפחה שהגיעו לעמק והלוקח את הצופים למסע בזמן, מימי החלוצים וראשית ההתיישבות, ועד היום כשהטכנולוגיה החדישה והחקלאות המסורתית משולבות זו בזו.

ולמה רפת רובוטית? כי זהו בדיוק התהליך. הרובוט חולב את הפרות בעצמו, מאכיל ומפנק אותן ובודק את איכות החלב. אין שעות חליבה – כל פרה באה רק שמתחשק או קצת לוחץ. ואם כואב לפרה הגב יש גם עמדת טיפול מפנקת.

הביקור והסיור במרכז המבקרים רק בתיאום מראש. פרטים במרכז המבקרים: 04-6531651

רפת רובוטית מודל 2012, ומה עושה החלבן?

 

סקי בגלבוע

על מורדותיו הצפוניים של הר גלבוע הוקמו שלושה מסלולי סקי, שנראים היטב לכל מי שנוסע בכביש 675 הסמוך (הכביש שיוצא מכבש הסרגל לכיוון מזרח בדרך התענכים).

האזינו לעלח המפה עם קובי פינקלר על הסקי בגלבוע:

במקום מסלול מזחלות קטן לילדים, מסלול גדול יותר למתחילים ומתלמדים ומסלול פרמיום, הכולל רכבל. למי שכבר טעם פעם את טעמו של השלג מקרוב. לא צריך לנסוע רחוק עד להרי אוסטריה. זה פשוט כאן. היחס נפלא. כל אחד מקבל במקום הרגשה שהוא בן בית.

מסלולי הגלישה של סקי גלבוע הם מסלולי סקי מלאכותי ("סקי יבש") העומדים ברישיון ובתקנים האירופאים המחמירים בעולם.

באתר, מסלולים לכל הרמות. ילדים לומדים מהר את רזי הגלישה, מבוגרים צוחקים זה על זה כשמחליקים ונופלים ובסיכום. זו אטרקציה! 073-2510000

סקי בגלבוע: הילדים גולשים והמבוגרים צוחקים

רעבים אחרי הסקי? כנסו לג'וזף – מסעדת דיינר כשרה השוכנת במתחם הסקי בגלבוע. המסעדה מציעה חווית בילוי עדכנית ואוכל משובח כמיטב המסורת האמריקאית.

לפרטים: 04-6527272
ו..רגע לא שכחנו. מהקרקע לשמיים בכדור הפורח

כדור צבעוני פורח בדיוק כמו בסרטים ובציורים, מעלה אתכם מעל לגבעות ולהרים, גבוה מעל צמרות העצים, לצפיה באדמת העמק שתחתינו.

זהו מסע אל בין העננים לגובה מרבי של עד 5000 רגל לתצפית מרהיבה על חלקה הצפוני של ישראל, על החרמון בצפון ,על יהודה ושומרון בדרום , הכרמל וחיפה במערב, והרי גלעד שבירדן במזרח, ואז יורדים מטה לנחיתה רכה ונעימה.

המסע לחלל שייך לחברת רייז אפ, ולאחר ההמראה בכדור פורח לוקחים את האנשים בג'יפים למסעדה כשרה לארוחת בוקר. טלפון: 077-4500282

נופים עוצרי נשימה, לא לבעלי פחד גבהים

והיכן לנים?

מפתחו של גן עדן בבית שאן חזרנו עד לקיבוץ טירת צבי ל"גן בעדן" אירוח כפרי שהוא שמו של מקום הלינה במקום. זו לא לינה כפרית כפי שהורגלתם, "זו חוויה אחרת. כשרוצים להכיר חיי קיבוץ של פעם, עם חדר האוכל המשותף, העמידה בתור לחלוקת המזון, תפילה בבית כנסת של קיבוץ ואפילו סתם כדי לקרוא את לוח המודעות שבו עדיין כותבים בכתב יד ומבקשים את החברים לאסיפה" כמו שאומרת מנוחה זכאי מנהלת המקום.

ב"גן בעדן" אירוח בקיבוץ טירת צבי. 27 יחידות נופש כפרי. בדירות תמצאו חדרים גדולים, מעוצבים ומאובזרים. האירוח בגן בעדן מתאים לזוגות ומשפחות. האתר מוקף בכרי דשא, פינות ישיבה מוצלות ופינות ברביקיו. באמצע השבוע מגישים לחדרים ארוחת בוקר עשירה הכלולה במחיר הלינה. באזור קיימות שפע של אטרקציות ומסלולי טיול.

ובלי בעלי חיים הרי אי אפשר. אז או בטיול של שבת אחר הצהרים או בזמן אחר, סורו לדורסיה. בעלי חיים מסוגים שונים ובהם ציפורים דורסות, קופים וחסידות, גדיים שאך נולדו. חוויה לכל המשפחה תיירות טירת צבי – אירוח כפרי גן בעדן 04-6078884

פרטים על עמותת "בית שאן מעיינות גלבוע" בכתובת האתר: www.tour-mgb.org.il



0 תגובות